Przeskocz do treści

Medytacja to sposób na uspokojenie umysłu i ciała. To wymaga, aby usiąść lub położyć się, odpocząć i zwrócić niewielką uwagę na myśli, jak dryfować w z umysłu.  "To może być postrzegane jako antidotum na walkę lub lotu odpowiedzi," Cheng mówi.  "Kiedy medytować, w ogóle, oddech spowalnia, spowolnienie akcji serca, obniża ciśnienie krwi, zmniejsza stres, poprawia funkcjonowanie przewodu pokarmowego i poczucie napięcia w organizmie maleje. "

medytacja

Praktyka ta jest w wielu formach:

  • Medytacja transcendentalna: skupienie się na słowie lub dźwięku, które powtarzają się w kółko (takie jak "Peace " lub  "Om ").
  • Medytacja uważności: skoncentrowanie się na teraźniejszości bez osądzania go. Odgałęzienie obejmują redukcji stresu opartego na uważności, lub MBSR, i uważności opartej na terapii poznawczej, lub MBCT. "MBSR jest bardziej zmniejszyć stres. MBCT pomaga radzić sobie z stresogennymi emocjonalnymi,  "wyjaśnia psycholog Moria Smoski, profesor psychiatrii i nauk behawioralnych w Duke Health.
  • Zdjęcia z przewodnikiem: skupienie się na obrazach umysłowych, takich jak plaża lub środowisko uspokajające.
  • Modlitwa centrująca: praktyka religijna, która wykorzystuje święte słowo, aby skupić się na podłączeniu do wyższej władzy.
  • Skanowanie ciała: koncentracja na jednej części ciała w czasie i badanie jego wrażeń, takich jak to, jak czuje się, gdzie dotyka podłogi lub łóżka, czy jest zimno lub gorąco i czy jest ból lub mrowienie.

Inny rodzaj medytacji jest trochę inny. Ćwiczenia umysłowe (takie jak Tai Chi, Qigong Czy Joga) łączą w sobie skupienie oddechu z powolnym ruchami fizycznym lub statycznymi. Techniki mają medytacyjną jakość.

Korzyści dla seniorów

Medytacja wiąże się z wielu korzyści psychologicznych i fizycznych.  "W ogóle, to wykazano, aby zmniejszyć ciśnienie krwi i zapalenie. I istnieje kilka danych wokół poprawy wyników choroby wieńcowej i pomaga z pourazowego stresu, przewlekłego bólu i bóle głowy, "Cheng mówi.

Medytacja jest również związane z redukcją objawów jelita drażliwego, depresja, lęk i bezsenność, zgodnie z National Center for komplementarne i Integrative Health.

Kilka dziedzin badań wydają się być szczególnie zachęcające dla osób starszych:

  • Pamięci. "Medytacja związana jest z ulepszoną pamięcią krótko-i długoterminową, " mówi Jean Lengenfelder, neuropsycholog, asystent dyrektora traumatycznych badań uszkodzeń mózgu w Fundacji Kessler.
  • Spadek zdolności poznawczych. "Medytacja może pomóc zachować funkcje poznawcze u ludzi, którzy zaczynają mieć zmagania z pamięcią i poznania. Jest to związane z utrzymaniem funkcji dłużej niż Jeśli nie masz praktyki medytacji,  "mówi Smoski. 2014 przegląd kilkunastu badań z udziałem starszych dorosłych, opublikowane w Annals of New York Academy of Sciences, zasugerował, że medytacja związana jest pozytywny wpływ na uwagę, pamięci, funkcji wykonawczych, szybkość przetwarzania i ogólnego poznania.
  • Trawienie i cyrkulacja. "Jedno z badań wykazało, że osoby, które rozważały poprawę krążenia i tlenu we krwi. Dla osób starszych, to ważne, ponieważ z wiekiem, trawienie i problemy z krążeniem rozwijać,  "Lengenfelder mówi.
  • "Wykazano, że medytacja zmniejsza stres i ma uspokajający wpływ na starszych dorosłych," Lengenfelder notatki.  "To może pomóc im zorganizować swoje myślenie i dać im jaśniejszą perspektywę. Mają lepszą ostrość, a ich umysł jest ostry.  "
  • Samotność. 2012 badania opublikowane w mózgu, zachowanie, i immunitet związane osiem tygodni medytacji uważności ze zmniejszoną samotnością u osób starszych.

Cheng zauważył, że niektóre z jej pacjentów, którzy medytować są w stanie zmniejszyć leki (takie jak leki przeciwnadciśnieniowe i leki przeciwdepresyjne), jak ich ciśnienie krwi, stres i depresja spadek. Zauważa również, że doświadczają one większego dobrobytu, większego pokoju i jakości życia.  "Jedną rzeczą, którą widzę powszechnie, jest to, że ludzie zauważają błogosławieństwa i obfitość w ich życiu. To zwiększa wdzięczność za to, co mają,  "mówi.

Numery są ważne dla Jana Sirota, emerytowany bankier inwestycyjny, który mieszka w Sarasota na Florydzie. Sirota tylko obchodził 11 lat małżeństwa, on cykle 40 mil na dzień, mentorzy czterech uczniów szkół wyższych i wyścigi samochodów 150 mil na godzinę w High Performance Driver Education wydarzenia. Liczba, która nie wydaje się znaczenie? Jego wiek.

tajemnice dobrego starzenia się

Zmiany związane z wiekiem

Niektóre zmiany są nieuniknione. Tracimy masę mięśniową i kostną, jak się starzejemy, i doświadczamy spadku hormonów płciowych, funkcji nerek, psychicznego ostrości i czasu reakcji. Chrząstki w stawach często nosi się z dala i powoduje ból, spowalnia trawienie, równowaga staje się upośledzona i wzroku i słuchu może się pogorszeniu. Choroba przewlekła może również rozwinąć się, takich jak choroby układu krążenia lub cukrzycy typu 2.

Zmiana w połączeniach społecznych może również wpływać na nas w starszym wieku. Nasze dzieci dorastają i odrosną. Nie widzimy już współpracowników po przejściu na emeryturę. Ludzie blisko nas-przyjaciele, rodzeństwo, małżonka-ulegać chorobie lub demencji. Może to prowadzić do samotności, izolacji lub depresji, i spirali w dół.

"Samotność jest jednym z największych problemów widzę," mówi Harris. "Prowadzi to do depresji i utraty motywacji do zarządzania zdrowiem. Ludzie stają się chory i Frailer, który utrzymuje je z wysiadania i towarzyskich. Zwiększa ryzyko wczesnej śmierci. "

Wczesne kroki działania do wieku

Badania są coraz częściej wykazują, że sposób dbać o siebie dzisiaj może mieć duży wpływ na zdrowie w późniejszym życiu. Na przykład:

Badania związane z wieku średniego fitness z obniżonymi kursami na rozwój choroby przewlekłej (takich jak choroba Alzheimera, udar mózgu i cukrzyca) w późniejszym okresie życia. "Wykazano, że ćwiczenia zmniejszają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, utraty mięśni, otyłości, depresji, nowotworów i wielu innych chorób przewlekłych. Ma bezpośredni wpływ na poziomie komórkowym. Zmniejsza ogólnoustrojowe zapalenie, tłuszcz w organizmie i LDL "zły" cholesterol, i zwiększa HDL "dobry" cholesterol, gęstość kości i masy mięśniowej, "mówi dr Saket Saxena, geriatra w Cleveland Clinic i kliniczny asystent profesora medycyny w Case Western Reserve University School of Medicine.

Badania wykazały, że spożywanie zdrowej diety w wieku średniego wiąże się z lepszym zdrowiem w naszych starszych latach. "Dieta w stylu śródziemnomorskim jest związana z długowiecznością na całym świecie", mówi Saxena. Dieta obejmuje sporo owoców, warzyw, roślin strączkowych, nasion, orzechów, oliwy z oliwek i całych ziaren, a także umiarkowaną ilość ryb, drobiu i wina oraz niewielkie ilości czerwonego mięsa i produktów mięsnych.

Coś jeszcze można zrobić teraz, że może pomóc później jest unikanie światła słonecznego, zgodnie z dr Manjula Jegasothy, dermatolog estetyczny i kliniczny profesor dermatologii w University of Miami Miller School of Medicine. "Rozszerzone narażenie na promieniowanie UV przez całe życie może spowodować tak dużo uszkodzeń DNA, że przestuje starzenie się komórek w całym ciele", mówi Jegasothy. "Ekspozycja na promieniowanie UV zwiększa również ryzyko wystąpienia raka skóry. I z punktu widzenia wyglądu, ekspozycja UV wieku skóry. "

Dolna linia

Wiele aspektów zdrowia są związane, takich jak izolacja, depresja i spadek funkcjonalności. To ma sens, a następnie, że potrzebujemy kombinacji strategii, aby pozostać żywe. "To naprawdę ma wiele rzeczy, aby żyć dłużej i zdrowiej," mówi Harris. Dla Sirota, oznacza to, jak wiele działań, jak to możliwe, aby wzbogacić życie. "Nigdy nie krok w dół gry," mówi. "Nie ma powodu, aby nie robić czegoś, dopóki coś Cię nie zatrzyma".