Przeskocz do treści

Jakie są tajemnice dobrego starzenia się?

Numery są ważne dla Jana Sirota, emerytowany bankier inwestycyjny, który mieszka w Sarasota na Florydzie. Sirota tylko obchodził 11 lat małżeństwa, on cykle 40 mil na dzień, mentorzy czterech uczniów szkół wyższych i wyścigi samochodów 150 mil na godzinę w High Performance Driver Education wydarzenia. Liczba, która nie wydaje się znaczenie? Jego wiek.

tajemnice dobrego starzenia się

Zmiany związane z wiekiem

Niektóre zmiany są nieuniknione. Tracimy masę mięśniową i kostną, jak się starzejemy, i doświadczamy spadku hormonów płciowych, funkcji nerek, psychicznego ostrości i czasu reakcji. Chrząstki w stawach często nosi się z dala i powoduje ból, spowalnia trawienie, równowaga staje się upośledzona i wzroku i słuchu może się pogorszeniu. Choroba przewlekła może również rozwinąć się, takich jak choroby układu krążenia lub cukrzycy typu 2.

Zmiana w połączeniach społecznych może również wpływać na nas w starszym wieku. Nasze dzieci dorastają i odrosną. Nie widzimy już współpracowników po przejściu na emeryturę. Ludzie blisko nas-przyjaciele, rodzeństwo, małżonka-ulegać chorobie lub demencji. Może to prowadzić do samotności, izolacji lub depresji, i spirali w dół.

"Samotność jest jednym z największych problemów widzę," mówi Harris. "Prowadzi to do depresji i utraty motywacji do zarządzania zdrowiem. Ludzie stają się chory i Frailer, który utrzymuje je z wysiadania i towarzyskich. Zwiększa ryzyko wczesnej śmierci. "

Wczesne kroki działania do wieku

Badania są coraz częściej wykazują, że sposób dbać o siebie dzisiaj może mieć duży wpływ na zdrowie w późniejszym życiu. Na przykład:

Badania związane z wieku średniego fitness z obniżonymi kursami na rozwój choroby przewlekłej (takich jak choroba Alzheimera, udar mózgu i cukrzyca) w późniejszym okresie życia. "Wykazano, że ćwiczenia zmniejszają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, utraty mięśni, otyłości, depresji, nowotworów i wielu innych chorób przewlekłych. Ma bezpośredni wpływ na poziomie komórkowym. Zmniejsza ogólnoustrojowe zapalenie, tłuszcz w organizmie i LDL "zły" cholesterol, i zwiększa HDL "dobry" cholesterol, gęstość kości i masy mięśniowej, "mówi dr Saket Saxena, geriatra w Cleveland Clinic i kliniczny asystent profesora medycyny w Case Western Reserve University School of Medicine.

Badania wykazały, że spożywanie zdrowej diety w wieku średniego wiąże się z lepszym zdrowiem w naszych starszych latach. "Dieta w stylu śródziemnomorskim jest związana z długowiecznością na całym świecie", mówi Saxena. Dieta obejmuje sporo owoców, warzyw, roślin strączkowych, nasion, orzechów, oliwy z oliwek i całych ziaren, a także umiarkowaną ilość ryb, drobiu i wina oraz niewielkie ilości czerwonego mięsa i produktów mięsnych.

Coś jeszcze można zrobić teraz, że może pomóc później jest unikanie światła słonecznego, zgodnie z dr Manjula Jegasothy, dermatolog estetyczny i kliniczny profesor dermatologii w University of Miami Miller School of Medicine. "Rozszerzone narażenie na promieniowanie UV przez całe życie może spowodować tak dużo uszkodzeń DNA, że przestuje starzenie się komórek w całym ciele", mówi Jegasothy. "Ekspozycja na promieniowanie UV zwiększa również ryzyko wystąpienia raka skóry. I z punktu widzenia wyglądu, ekspozycja UV wieku skóry. "

Dolna linia

Wiele aspektów zdrowia są związane, takich jak izolacja, depresja i spadek funkcjonalności. To ma sens, a następnie, że potrzebujemy kombinacji strategii, aby pozostać żywe. "To naprawdę ma wiele rzeczy, aby żyć dłużej i zdrowiej," mówi Harris. Dla Sirota, oznacza to, jak wiele działań, jak to możliwe, aby wzbogacić życie. "Nigdy nie krok w dół gry," mówi. "Nie ma powodu, aby nie robić czegoś, dopóki coś Cię nie zatrzyma".

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *